dimecres, 23 d’abril del 2014

"Eco i distorsió" al Ruta 66, El Mundo i El Punt-Avui

Sent el dia del llibre, toca una mica d'autobombo. I és que en les darreres setmanes diversos mitjans de comunicació s'han fet ressó de la publicació d'Eco i Distorsió en format llibre. Al facebook n'he anat informant, però també en vull deixar constància al blog recopilant de tant en tant les informacions que vagin apareixent.

Primer, va aparèixer una ressenya del llibre al númer de març de la revista especialitzada Ruta 66, signada per l'Alfred Crespo, que em qualifica de "viejo conocido de la casa" (efectivament, havia signat alguna col·laboració en aquesta revista, inclós un reportatge sobre el mateix tema de la Barcelona 60's). "Circuló primero de ordenador en ordenador y llega ahora al formato físico, repleto de imágenes entrañables, declaraciones de los cabezas visibles de una escena trufada de grandes nombres y efímeras aventuras", explica. A agrair que parli del "fino análisis" del llibre. Només una pega: han reproduit la portada de l'edició digital i no la física.

Després, el 3 d'abril va aparèixer una notícia al suplement "Tendències" de l'edició catalana d'El Mundo (jo tampoc m'hauria imaginat mai que hauria estat el primer mitjà generalista a fer-se'n ressó). La peça la va fer la periodista Letícia Blanco, un contacte que em va arribar, indirectament, via el Can Tuyus de Miqui Puig. Han estat prou generosos d'incloure una foto meva i abundants declaracions del menda en el text. De manera que, encara que quedi lleig, no tinc altre remei que autocitar-me: "En algún momento me pregunté: si me encantan los Beatles, los Byrds o el soul de Stax, ¿cómo es que no conozco prácticamente nada de lo que se hacía en casa en esa misma época?".


Justament, l'endemà, el suplement de Cultura d'El Punt - Avui també contenia una ressenya del llibre, en aquest cas a càrrec de l'amic Guillem Vidal (persona de gust exquisit, un dels organitzadors del festival Blues i Ritmes de Badalona) i titulada amb enginy "Visca els cabells llargs". Vidal juga amb l'avantatge de conèixer-me i recordar, d'una banda, la meva condició de periodista casteller (aquesta funció vaig desenvolupar durant anys a El Punt) i de l'altra el fet que ja fa uns anys vaig publicar una "molt notable biografia sobre the Byrds" (doncs sí, pels qui no ho sapiguen, va aparèixer a Milenio i potser encara la podeu trobar).

A l'Alfred, la Letícia i el Guillem, gràcies per fer-se ressó d'un llibre especialitzat, autoeditat i fora dels circuits comercials. I a vosaltres, si voleu aconseguir Eco i distorsió, recordeu que us el podeu descarregar gratuïtament en versió pdf o bé encarregar l'edició en paper (només quinze euros més despeses d'enviament). Teniu els enllaços pertinents en aquest mateix blog, a la columna de la dreta.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada