dilluns, 4 de març del 2013

Tony Ronald, més que "Help"

Aquest cap de setmana va morir Siegfried Anthonius den Boer Kramer, conegut pel seu nom artístic de Tony Ronald. Aquest holandès nascut el 1944 va ser un dels noms fonamentals de l'escena barcelonina dels anys 60. Popularment se'l recorda sobretot pels seus èxits de principis dels 70, com ara "Help (Ayúdame)" o "Dejaré la llave en mi puerta", en una línia força patxanguera. Però la seva trajectòria barcelonina va arrencar ja a principis dels 60, primer com a part del Kroner's Duo i Tony & Charley, i finalment com a Tony Ronald & Los Kroner's, acompanyat d'altres músics del seu país. Van esdevenir referència especialment pels seus concerts, més professionals, amb molt millor so i també més sentit de l'espectacle (durant un temps van incorporar unes noies go-go) que el era habitual en l'època. En disc, Ronald va tocar pràcticament tots els pals: versions dels Beatles i els Monkees, soul, cançons nadalenques i fins i tot un single interpretat en català. Si de cas, el principal problema era el fet de no disposar de repertori propi. Tot això, mentre va publicar amb La Voz de Su Amo (1962-68). Després va passar a Monoplay, en una etapa molt més comercial en la què també va exercir de productor d'artistes com Los Diablos, Dyango o Los Amaya. I, encara més enllà, la participació en espectacles de caire marcadament nostàlgic.

Tony Ronald 60's, al més pur estil Austin Powers.

CAST: Este fin de semana murió Siegfried Anthonius den Boer Kramer, conocido por su nombre artístico de Tony Ronald. Este holandés nacido el 1944 fue uno de los nombres fundamentales de la escena barcelonesa de los años 60. Popularmente se lo recuerda sobre todo por sus éxitos de principios de los 70, como por ejemplo "Help (Ayúdame)" o "Dejaré la llave en mi puerta", en una línea bastante pachanguera. Pero su trayectoria barcelonesa arrancó ya a principios de los 60, primero como parte del Kroner's Dúo y Tony & Charley, y finalmente como Tony Ronald & Los Kroner's, acompañado por otros músicos de su país. Se convirtieron en referencia especialmente por sus conciertos, más profesionales, con mucho mejor sonido y también más sentido del espectáculo (durante un tiempo incorporaron unas chicas go-go) que lo era habitual en la época. En disco, Ronald tocó prácticamente todos los palos: versiones de los Beatles y los Monkees, soul, canciones navideñas e incluso un single interpretado en catalán. Si acaso, el principal problema era el hecho de no disponer de repertorio propio. Todo esto mientras publicó con La Voz de Su Amo (1962-68). Después pasó a Monoplay, en una etapa mucho más comercial en la que también ejerció de productor de artistas como Los Diablos, Dyango o Los Amaya. Y, todavía más allá, la participación en espectáculos de cariz marcadamente nostálgico.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada