dijous, 28 de març del 2013

Pic-Nic: "Te esperaré"

Pic-Nic va ser una veritable raresa dins el panorama del pop català i espanyol dels 60, pel seu so pròxim al folk nord-americà, edulcorat, això sí, pel productor Rafael Trabuchelli. El seu gran èxit va ser "Cállate niña", però he escollit un altre tema, potser el meu favorit, que ni tan sols va sortir en single sinó que es va incloure en l'únic LP de la banda. Malgrat que la major part del seu repertori eren composicions pròpies de l'adolescent Janette, aparentment "Te esperaré" ho era d'un dels dos germans Brenner, impulsors originals del grup que primer es va dir, justament Brenner's Folk. Els Brenner, veneçolans, ja no estaven en la formació quan es va transformar en Pic-Nic. En tot cas, val la pena assaborir com les guitarres acústiques (característiques de Pic-Nic) en aquest cas també es combinen amb uns tocs distingits d'elèctrica a càrrec de Jordi (Toti) Soler.

És fàcil trobar la breu discografia de Pic-Nic reeditada en CD. La millor edició, probablement, sigui la de Ramalama que a més inclou les primeres cançons en solitari de Jeanette, incloses les famosíssimes "Soy rebelde" i "Por qué te vas".

Això sí, Jordi Sabatés -col·laborador del grup i finalment sisè "Pic-Nic"- explica a Eco i distorsió l'existència d'enregistraments inèdits amb el grup evolucionant cap a un so més elèctric. Algú sap on són? S'arribaran a editar mai?




CAST: Pic-Nic fue una verdadera rareza dentro del panorama del pop catalán y español de los 60, por su sonido próximo al folk norteamericano, edulcorado, eso sí, por el productor Rafael Trabuchelli. Su gran éxito fue "Cállate niña", pero he escogido otro tema, quizás mi favorito, que ni siquiera salió en single sino que se incluyó en el único LP de la banda. A pesar de que la mayor parte de su repertorio eran composiciones propias del adolescente Janette, aparentemente "Te esperaré" lo era de uno de los dos hermanos Brenner, impulsores originales del grupo que primero se dijo, justamente Brenner's Folk. Los Brenner, venezolanos, ya no estaban en la formación cuando se transformó en Pic-Nic. En todo caso, vale la pena saborear como las guitarras acústicas (características de Pic-Nic) en este caso también se combinan con unos toques distinguidos de eléctrica a cargo de Jordi (Toti) Soler.
Es fácil encontrar la breve discografía de Pic-Nic reeditada en CD. La mejor edición, probablemente, sea la de Ramalama que además incluye las primeras canciones en solitario de Jeanette, incluidas las famosísimas "Soy rebelde" y "Miedo qué te vas".
Eso sí, Jordi Sabatés -colaborador del grupo y finalmente sexto "Pic-Nic"- explica en Eco i distorsió la existencia de grabaciones inéditas con el grupo evolucionando hacia un sonido más eléctrico. ¿Alguien sabe dónde están? ¿Se llegarán a editar?

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada