diumenge, 8 de desembre del 2013

I (també petita) crònica de la presentació a Tarragona

La segona de les presentacions de l'edició en paper d'Eco i distorsió va tenir lloc el passat dimarts dia 3, a la Capsa de Música de Tarragona. Un espai especialment adequat si tenim en compte que la Capsa és la seu de l'Associació de Músics de Tarragona (aMt), a la que pertanyo i que ha editat el llibre, i un espai que estem mirant, de mica en mica, de convertir en un actiu cultural de la nostra ciutat. De manera que per mí va ser realment maco que la presentació es fes a la Capsa, envoltat de família, amics, mecenes, companys músics i algun curiós.

Una presentació, a més, menys caòtica que la de Barcelona. El president de l'aMt, Miguel Alberto Cruz, va exercir d'amfitrió com corresponia i després d'un breu parlament va cedir la paraula a Joan Reig, bateria d'Els Pets, que era l'encarregat de glossar el llibre. Reig, que es va definir com a "melòman abans que músic" i una persona "a qui li agrada escoltar música i llegir música", va fer un discurs molt ben articulat i divertit alhora, i va encoratjar els presents a llegir-se el llibre (i em consta que en algun cas d'aquells que el compren per compromís va resultar convincent!). Val a dir que el Joan Reig i jo no ens coneixíem, i que vaig ser jo qui el va "assaltar" via facebook perquè em feia la sensació que seria sensible a una proposta d'aquest tipus, com va resultar.

Seria una mica lleig que jo ara reproduís les "floretes" que va dedicar al llibre, però sí que vull remarcar que em va satisfer especialment que alguns dels aspectes que ell va remarcar són justament aquells a qui jo també atorgo més importància. En concret, i especialment la voluntat de reivindicar la música pop dins la cultura del nostre país, aspecte en el qual encara estem molt lluny respecte altres països (i no pensem només en els anglosaxons, sinó també en altres de més pròxims com Itàlia).


Per cert, si voleu veure la notícia que Tac12 va emetre sobre la presentació, podeu fer clic aquí.

I aquells que volgueu aconseguir el llibre (i no n'hàgiu estat mecenes) recordeu que heu de fer un mail a aquesta adreça: comunicacio@musicstgn.com.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada